Kiedy przyjedzie Twój tramwaj lub autobus


Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Kiedy przyjedzie Twój tramwaj lub autobus
Skrócony opis projektu
Montaż tablic elektronicznych pokazujących rzeczywisty czas przyjazdu tramwajów i autobusów.
Opis projektu

Jesteśmy grupa miłośników komunikacji miejskiej działających w ramach Poznańskiego Portalu Komunikacyjnego KM-Poznan.pl, którzy starają się przedstawiać pomysły na usprawnienie warunków podróżowania komunikacją publiczną w Poznaniu. W ramach projektu ITS w zachodniej części naszego miasta pojawiły się ułatwienia dla pasażerów komunikacji miejskiej - zamontowano na przystankach tramwajowych oraz autobusowych elektroniczne tablice informujące o przyjeździe pojazdu na przystanek. Proponujemy montaż podobnych tablic we wschodniej części miasta Poznania wyświetlających rzeczywisty czas przyjazdu tramwajów i autobusów. Tablice proponujemy zlokalizować na najbardziej obleganym ciągu komunikacyjnym w tej części miasta tj. odcinek Rondo Starołęka - Rondo Śródka oraz zunifikować by posiadały możliwość podpięcia ich w przyszłości do systemu ITS. Jeśli chcesz wiedzieć za ile minut przyjedzie Twój tramwaj lub autobus - Głosuj na nasz projekt!

Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Rondo Starołęka - Zamenhofa - Rondo Rataje - Jana Pawła II - Rondo Śródka

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Przystanki tramwajowe i autobusowe
Potencjalni odbiorcy projektu

Pasażerowie komunikacji miejskiej.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Proponujemy zakup tablic elektronicznych, które pomogą pasażerom w lepszym zaplanowaniu podróży z wykorzystaniem komunikacji miejskiej. Wskazane przez nas lokalizacje tablic charakteryzują się dużymi potokami pasażerskimi. Przy ich wyborze kierowaliśmy się zaplanowanymi modernizacjami tras tramwajowych na najbliższe lata, po których takie tablice się pojawią (Górny Taras Rataj, Trasa Kórnicka, trasa tramwajowa na ul. Unii Lubelskiej). Przedstawiamy propozycje lokalizacji: - Rondo Starołęka - os. Rzeczypospolitej - os. Piastowskie - Wioślarska - Rondo Rataje - Kórnicka - Baraniaka - Rondo Śródka

Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Koszt zakupu i montażu tablic na przystankach 1 500 000
SUMA: 1 500 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 1 000
Dodatkowe załączniki
Przykładowa tablica projekt tablicy.jpg
Przykładowa tablica projekt tablicy2.jpg
Przykładowa tablica Projekt tablicy_3.jpg
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko

Paweł Gawin

Adres email

budzet2017@km-poznan.pl

Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazane lokalizacje, tj. przystanki tramwajowe i autobusowe pozostają w administracji Zarządu Transportu Miejskiego
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu - tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 18.05.2017 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Transportu i Zieleni
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie .
    Zespół Obradował w składzie: Monika Rucka, Roman Przybylski
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym, a zwłaszcza z miejskimi planami zagospodarowania przestrzennego - Czy proponowane zadanie jest zgodne z prawem lokalnym, a zwłaszcza z zapisami miejskiego planu zagospodarowania? (W razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU) - tak
    3. Zgodność z obowiązującymi w mieście programami, planami i Strategią Rozwoju Miasta? - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią, planami i programami Miasta Poznania? - tak
    4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta w najbliższych 2 latach? - nie
    5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    7. Realizacja zadania dot. nieruchomości będących własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będących własnością Miasta, w których prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie kolejnego roku budżetowego (2018) lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia długotrwałych czynności przygotowawczych – w trakcie kolejnych 2 lat budżetowych? - tak
    10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie
    11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie
    12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 1 500 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 1 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO18? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 1 500 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 215 000 zł
    Koszt oznakowania zrealizowanego projektu - 500 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO18? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

Opinie Rad Osiedli:

  • Administrator Osiedla - OSIEDLE OSTRÓW TUMSKI-ŚRÓDKA-ZAWADY-KOMANDORIA
    Decyzja:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Rada Osiedla proponuje realizację projektu po przebudowie Ronda Śródka. Na obecnym etapie komunikacji na rondzie nie ma możliwości sprawdzenia się systemu.
    Zespół Obradował w składzie: Jankowski Zbysław, Jaśkowiak Elżbieta, Jeliński Karol, Kałużny Krzysztof, Knasiecki Marek, Leś Zenona, Mura-Waraczewska Tatiana, Nachaczewska Anna, Pawełczyk Paweł, Suchora Ewa, Urbańska Beata, Zalewska Barbara
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - nie
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - nie
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - nie
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - nie
  • Administrator Osiedla - OSIEDLE RATAJE
  • Administrator Osiedla - OSIEDLE STAROŁĘKA-MINIKOWO-MARLEWO
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Realizacja projektu jest uzasadniona z punktu widzenia potrzeb mieszkańców Osiedla - Starołęka Minikowo - Marlewo
    Zespół Obradował w składzie: Rada Osiedla
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - tak
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - tak
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - tak
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.