Rowerowo-pieszy Łazarz i Jeżyce 2018
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania, władającym terenem jest Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu - tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 5.06.2017 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Transportu i Zieleni
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie .Zespół Obradował w składzie: Monika Rucka, Roman PrzybylskiKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym, a zwłaszcza z miejskimi planami zagospodarowania przestrzennego - Czy proponowane zadanie jest zgodne z prawem lokalnym, a zwłaszcza z zapisami miejskiego planu zagospodarowania? (W razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU) - tak3. Zgodność z obowiązującymi w mieście programami, planami i Strategią Rozwoju Miasta? - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią, planami i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta w najbliższych 2 latach? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dot. nieruchomości będących własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będących własnością Miasta, w których prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie kolejnego roku budżetowego (2018) lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia długotrwałych czynności przygotowawczych – w trakcie kolejnych 2 lat budżetowych? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 500 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 20 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO18? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 500 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 20 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO18? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Kontraruch przy ul. Wawrzyniaka pozwoliłby dojeżdżać od ul. Kościelnej i ul. Dąbrowskiego do istniejącej już infrastruktury rowerowej przy ul. Słowackiego i Szamarzewskiego. Zmiana organizacji ruchu ułatwiłaby też bardzo potrzebny na tej ulicy remont chodników.Zespół Obradował w składzie: Sesja Rady Osiedla Jeżyce w dniu 6 września, uchwała nr XXXVI/249/VI/2017.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE ŚW. ŁAZARZ
Decyzja: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Projekt zakłada że rowerzyści jadący ul. Matejki w stronę Głogowskiej nie mogą wjechać w ul. Berwińskiego aby dojechać do ul. Głogowskiej muszą jechać przez ul. Wyspiańskiego w związku z tym projekt zakłada stworzenie bezpiecznej trasy rowerowej w ciągu ulic Berwińskiego – Kanałowej. Na Berwińskiego powstanie kontrapas , dzięki czemu rowerzyści jadący ul. Matejki będą mogli wzdłuż Parku Wilsona dojechać do ul. Głogowskiej. Dzięki wprowadzeniu kontraruchu na ul. Kanałowej, będą mogli przejechać na wprost przez ul. Głogowską i dostać się na Dolny Łazarz. Natomiast dla jadących od strony ul. Głogowskiej, powstanie na Berwińskiego pas rowerowy. Projekt takiego rozwiązania znalazł się w projekcie PBO Rowerowy Łazarz i wywołał "oburzenie" mieszkańców, którzy zdecydowanie odrzucili to rozwiązanie. Po wielomiesięcznych konsultacjach RO wspólnie z ZDM ustaliła że przejazd przez ul. Głogowską powstanie w ciągu ul. Niegolewskich do Rynku Łazarskiego. Pozytywne zaopiniowanie tego projektu będzie odrzuceniem uwag mieszkańców i preferowanie tylko jednej grupy. Spowoduje także olbrzymie problemy w ruchu samochodów na Dolnym Łazarzu w rejonie ul.Kanałowej i Małeckiego, szczególnie przy likwidacji lewoskrętu z ul.Głogowskiej w Berwińskiego i konieczności objazdu ulicami Strusia , ul.Kanałową i Małeckiego.RO planuje wprowadzenie w najbliższym czasie Strefy 30 na łazarskich ulicach i to ułatwi jazdę rowerzystom. W ostatnim miesiącu dla rowerzystów wykonano wiele udogodnień poprzez wprowadzenie kontraruchu rowerowego.Zespół Obradował w składzie: opiniowanie uchwała RO z dnia 23.-8.2017 r.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - nieCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - nieCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - nieCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - nie