Trasa rowerowa wzdłuż Warszawskiej


Kategoria
12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Trasa rowerowa wzdłuż Warszawskiej
Skrócony opis projektu
Ciągła trasa rowerowa po północnej stronie Warszawskiej od Śródki w kierunku Krańcowej i Mogileńskiej
Opis projektu

Projekt zakłada stworzenie pełnej trasy rowerowej wzdłuż ul. Warszawskiej od Śródki po ul. Mogileńską. Zapewni ona dojazd na osiedla Śródka, Komandoria, Pomet i Warszawskie.

Trasa rowerowa na Warszawskiej - założenia realizacji wg budżetu PBO:

  1. Śródka - Konarskiego CPR, bez zmian

  2. Konarskiego - Tomickiego CPR możliwie poszerzony

  3. Tomickiego - Świętego Michała CPR z zachowaniem obecnej nawierzchni

  4. Skrzyżowanie Świętego Michała Przejazdy rowerowe, wymiana soczewek sygnalizacji, poprawa nawierzchni

  5. Świętego Michała - Bnińska CPR z zachowaniem obecnej nawierzchni

  6. Skrzyżowanie Bnińska Poszerzenie CPR przed skrzyżowaniem, przejazd rowerowy w poprzek Bnińskiej z wykorzystaniem wyspy

  7. Bnińska - Miłosławska Ruch po uliczce dojazdowej do posesji, uzupełnienie oznakowania od strony wschodniej

  8. Miłosławska - Przystanek autobusowy Termy W wersji minimum CPR, rekomendowane poszerzenie

  9. Przystanek autobusowy Termy - Krańcowa CPR z zachowaniem obecnej nawierzchni

  10. Skrzyżowanie Krańcowa CPR po stronie północnej, przejazdy rowerowe i wymiana soczewek przy zachowaniu pozostałych elementów

  11. Krańcowa - Łomżyńska Ruch po uliczce dojazdowej do posesji

  12. Rejon przejścia podziemnego Łomżyńska Dopuszczenie ruchu rowerowego

  13. Łomżyńska - Mogileńska Ruch po uliczce dojazdowej do posesji

Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Warszawska

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Północna strona ulicy
Potencjalni odbiorcy projektu

Mieszkańcy i osoby pracujące na osiedlach: Śródka, Komandoria, Pomet i Warszawskie. Osoby poruszające się na rowerze rekreacyjnie i na co dzień.

Uzasadnienie dla realizacji projektu

Trasa poprawia bezpieczeństwo rowerzystów na ul. Warszawskiej, bardzo ważnej, ale zarazem najtrudniejszej do poruszania się na rowerze w tym rejonie. Ulica Warszawska została ujęta w Programie Rowerowym. Nowa trasa umożliwi sprawny dojazd do osiedli, miejsc pracy, uczelni, biur i usług po północnej stronie, która obecnie jest odcięta od spójnej infrastruktury rowerowej.

Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Dokumentacja projektowa opracowana przy założeniu maksymalnego budżetu 500 000 zł całości inwestycji i priorytetu dla zachodnich odcinków 50 000
Realizacja trasy (oznakowanie, poprawa nawierzchni, lokalne poszerzenie, poprawa rozwiązań w rejonie skrzyżowań) 450 000
SUMA: 500 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko

Tadeusz Mirski

Adres email

tadeuszmirski@gmail.com

Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie Miasta Poznania, a jednostką właściwą do zaopiniowania projektu jest Wydział Transportu i Zieleni.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu - tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 13.06.2017 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Transportu i Zieleni
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie .
    Zespół Obradował w składzie: Monika Rucka, Roman Przybylski
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym, a zwłaszcza z miejskimi planami zagospodarowania przestrzennego - Czy proponowane zadanie jest zgodne z prawem lokalnym, a zwłaszcza z zapisami miejskiego planu zagospodarowania? (W razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU) - tak
    3. Zgodność z obowiązującymi w mieście programami, planami i Strategią Rozwoju Miasta? - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią, planami i programami Miasta Poznania? - tak
    4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta w najbliższych 2 latach? - nie
    5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    7. Realizacja zadania dot. nieruchomości będących własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będących własnością Miasta, w których prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie kolejnego roku budżetowego (2018) lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia długotrwałych czynności przygotowawczych – w trakcie kolejnych 2 lat budżetowych? - tak
    10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie
    11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie
    12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 500 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO18? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 500 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 20 000 zł
    Koszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO18? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

Opinie Rad Osiedli:

  • Administrator Osiedla - OSIEDLE OSTRÓW TUMSKI-ŚRÓDKA-ZAWADY-KOMANDORIA
    Decyzja:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Na obecnym etapie brakuje właściwej komunikacji rowerowej na Rondzie Śródka.
    Zespół Obradował w składzie: Jankowski Zbysław, Jaśkowiak Elżbieta, Jeliński Karol, Kałużny Krzysztof, Knasiecki Marek, Leś Zenona, Mura-Waraczewska Tatiana, Nachaczewska Anna, Pawełczyk Paweł, Suchora Ewa, Urbańska Beata, Zalewska Barbara
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - nie
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - nie
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - nie
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - nie
  • Administrator Osiedla - OSIEDLE WARSZAWSKIE-POMET-MALTAŃSKIE
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: Rada Osiedla Warszawskie - Pomet - Maltańskie
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - tak
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - tak
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - tak
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.