Trasa pieszo-rowerowa na Dąbrowskiego
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania, władającym terenem jest Zarząd Dróg Miejskich.
NOTATKA GP: 5/07/17 opinia Wydz.Urbanistyki została wydana, przesłano do ZDM.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu - tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 6.06.2017 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Transportu i Zieleni
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie .Zespół Obradował w składzie: Monika Rucka, Roman PrzybylskiKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym, a zwłaszcza z miejskimi planami zagospodarowania przestrzennego - Czy proponowane zadanie jest zgodne z prawem lokalnym, a zwłaszcza z zapisami miejskiego planu zagospodarowania? (W razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU) - tak3. Zgodność z obowiązującymi w mieście programami, planami i Strategią Rozwoju Miasta? - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią, planami i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta w najbliższych 2 latach? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania dot. nieruchomości będących własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będących własnością Miasta, w których prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie kolejnego roku budżetowego (2018) lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia długotrwałych czynności przygotowawczych – w trakcie kolejnych 2 lat budżetowych? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 500 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO18? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 500 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 20 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO18? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE KRZYŻOWNIKI-SMOCHOWICE
Decyzja: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie (obligatoryjne w przypadku opinii NEGATYWNEJ; fakultatywne w przypadku opinii POZYTYWNEJ) Na wstępie zgłaszamy uwagę ogólną co do braku konkretnej lokalizacji, raz jest mowa o stronie południowej ulicy Dąbrowskiego od ulicy Wichrowej w kierunku centrum wraz ze wskazaniem wykonania szyny rowerowej w przejściu podziemnym przy ulicy Leśnowolskiej, jednocześnie w innym miejscu treści projektu wskazywany jest odcinek od ulicy Wichrowej do Gorzyńskiej, którego faktycznie nie ma albowiem są to ulice po przeciwnych stronach. Z drugiej strony w treści wskazywana jest część północna ulicy Dąbrowskiego w bliżej nieokreślonej lokalizacji, jedyne co można domniemywać, że autorowi może chodzić o odcinek od ulicy Gorzyńskiej do Słupskiej. Projekt (w przypadku lokalizacji południowej) pokrywając się z planowanym zadaniem Miasta nie powinien zostać przyjęty. Wstępnie planowana trasa pokrywa się lokalizacyjnie i funkcjonalnie z trasą RADIAL NR 1 (od Krzyżownik do Kobylepole) zawartą na stronie 31 (mapka strona 35) Załącznika do UCHWAŁY NR XLVIII/843/VII/2017 RADY MIASTA POZNANIA z dnia 16 maja 2017 r. w sprawie przyjęcia Programu Rowerowego Miasta Poznania na lata 2017-2022 z perspektywą do roku 2025. Sam autor w uzasadnieniu wskazuje, że przedmiotowy odcinek znajduje się w programie rowerowym Miasta. Projekt (w przypadku lokalizacji północnej) będzie odcinkiem autonomicznym, który nie będzie miał ciągłości w kierunku z i do Poznania, przy jednoczesnym dublowaniu drogi rowerowej po stronie południowej, nie będzie też on odcinkiem skomunikowanym z tą drogą. Wskazany odcinek północny był w 2016 roku obiektem proponowanych realizacji remontów chodników ze środków Osiedla, będących środkami celowymi ZDMu lub też środkami własnymi Osiedla. Osiedle wycofało się z propozycji realizacji remontu tego odcinka i przeniesieniu jej na bliżej nieokreślone lata następne po uzyskaniu w ZDM w lutym 2016 roku informacji o planowanych modernizacjach infrastruktury sieci gazowej znajdującej się pod planowanym odcinkiem. Zadanie to będzie realizowane dopiero po modernizacji przez gestora infrastruktury gazowej. W ocenie radnych, w oparciu o dotychczasowe kosztorysy i realizacje zadań na terenie Osiedla poprzez ZDM, obu przypadkach (wersja północna i wersja południowa) z wskazanych odcinków, pod względem ich długości nie jest możliwe aby kwota 500.000 złotych była kwotą wystarczającą na realizację zadania - koszty wykonania projektu i jego realizacja (budowa) , zatem projekt już pod względem kosztów powinien znaleźć się w projektach ogólnomiejskich.Zespół Obradował w składzie: Głosowanie wszystkich radnych - LI Sesja Rady Osiedla Krzyżowniki - SmochowiceKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - nieCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak